Barbora Mluvková

eMBe pivovar

O projektu

Mladá Boleslav má svůj první pivovar! Přímo v podhradí, pár minut pěší chůze od Staroměstského náměstí, se nachází historická průmyslová zóna, která nyní prochází postupnou obnovou. Budova bývalé barokní sladovny byla v průběhu staletí přestavována k řadě průmyslových účelů, v druhé polovině minulého století chátrala a nyní zde na téměř zapomenutou tradici navázal nově otevřený eMBe pivovar. Vyrábí pět druhů řemeslných piv dle vlastních receptur a součástí projektu je i prostorná restaurace.

Koncept návrhu je inspirován charakterem Mladé Boleslavi, českým leaderem v automobilovém průmyslu. Již samotný název pivovaru je odvozen od jména města, nebo chcete-li od legendárního modelu vozu Škoda a tento příběh se prolíná celou jeho identitou. Projekt provází od loga a jeho aplikace až po návrh interiéru. I když by se mohlo zdát, že pivo a automobily jsou převážně pánskou záležitostí, za autorstvím projektu stojí několik žen. Od prvních myšlenek za projektem stojí architektky Barbora Mluvková a Ivana Dušičková ze studia Konceptual (www.konceptual.cz). Autorem kompletní grafické identity je Andreea Bora (www.andreeabora.com).

“Když jsem s investorem poprvé prostory bývalé sladovny navštívila, bylo mi jasné, že automobilová současnost Mladé Boleslavi a industriální minulost místa bude hrát v projektu výraznou roli. Model Škoda 1000 MB je opravdu světoznámý designový kousek a když jsme přemýšlely, jak celý koncept pojmout, inspirace touto legendou zvítězila." řika Barbora Mluvková.

Prostor restaurace se skládá ze tří částí s odlišnou atmosférou. Hlavní sál je koncipován jako pivnice, kde u sousedských stolů může posedět velká skupina přátel nebo si jednotlivci a menší skupinky přisedávají k sobě. Plynule se přechází do místnosti s varnami, ta večer nabízí klidnější atmosféru a přes den se přímo zde vaří pivo.. Uprostřed místnosti je pod skleněným poklopem odhalena původní studna. Ležácký sklad na prostor varen navazuje a je propojen s restaurací proskleným průhledem. Další ležácké tanky jsou umístěny v chodbě spojující výčep a varny. Pivo na čep putuje přímo z těchto tanků. Třetím charakterem posezení, který restaurace nabízí, je salónek vhodný pro uzavřenou společnost.

Jak již bylo řečeno samotný návrh interiéru byl inspirován industriální historií místa a designem modelu Škoda 1000 MB. Výrazným prvkem interiéru jsou svítidla. Originální nůžková nástěnná svítidla dříve osvětlovala pracovní ponky v továrně. Ostatní svítidla naopak odkazují na reflektory tohoto vozu. Svítidlo nad výčepním pultem je vyrobeno přímo z repasovaných originálních reflektorů ze zmíněného modelu Škoda. Lavice a křesla evokují čalounění tohoto automobilu.

Odhaleny a opraveny byly cenné původní prvky jako cihelné klenby a kamenné sloupy, chybějící cihelná dlažba byla doplněna. Veškeré zámečnické prvky v interiéru jsou černé nebo měděné, nerez je použita pouze v případě gastronomických a pivovarských technologií. Kovářská čerň odkazuje na průmyslovou minulost objektu, měď koresponduje s materiálem varen. Tento koncept se odráží i na toaletách, kde jsou veškeré baterie a kování černé, madla a konstrukce sanitárních příček naopak měděné. Aby kov nepůsobil příliš tvrdě, je vše doplněno o dubový masiv. V případě sousedských stolů se jedná o dřevěné masivní desky dlouhé přes tři metry.

Vizuální identita je také inspirována vozem Škoda 1000 MB. Ať se jedná o elegantní tvar volantu, typografii odvozenou od emblému modelu nebo ilustrace auta samotného. Propojuje upravené fotografie s dobovou tématikou s moderní typografií a nadčasovou paletou barev. Logo pivovaru bylo použito v mnoha aplikacích jako jsou pivní sklenice, označení exteriéru, interiérové dekorace, uniformy personálu nebo dárkové poukazy. Součástí projektu byla i tvorba webového designu a pravidel aplikace vizuální identity.

Koncept restaurace s pivovarem byl navržen Barborou Mluvkovou a odráží se v celém projektu od jeho názvu až po návrh interiéru. Andreea Bora prvotní inspiraci obohatila návrhem vizuální identity. Tato spolupráce mezi dvěma ženami vedla ke komplexnímu návrhu pivovaru a restaurace s jedinečnou identitou, která prostupuje celým projektem a přesto neopouští prvotní ideu. Pod fotografickou presentací projektu je podepsána také žena, Alexandra Timpau (https://www.alexshootsbuildings.com/).


Mladá Boleslav has its first brewery! Right under the castle, a few minutes walk from the Old Town Square, in a historical industrial zone, which is now being transformed. The building of a former Baroque malt house was rebuilt for a number of industrial purposes over the centuries but over the past 50 years, it had been falling apart. Now the building has been brought back to its original function by the newly opened eMBe brewery. It offers five kinds of craft beers, all produced on the premises according to own recipes, and a spacious restaurant provides specialties of Czech kitchen.

The design concept is inspired by the character of the Mladá Boleslav city, the Czech leader in the automotive industry. The city name abbreviation MB became eponymous with colloquial naming of the Škoda 1000 MB car as "embé(čko)" and the brewery takes inspiration from it. This tradition inspired the logo and its application, as well as the interior design. Although beer and cars are seen as very manly topics, only women stand behind the artistic authorship of the project. Architects Barbora Mluvková and Ivana Dušičková from the studio Konceptual (www.konceptual.cz/) have worked on the project from the very first idea. The author of the complete graphic identity is Andreea Bora (www.andreeabora.com).

“When I visited the site of the former malt house for the first time, it was clear to me that Mladá Boleslav's automotive presence and the industrial past of the building will play a significant role in the project. The Škoda 1000 MB is a truly world-famous design piece, so when we were thinking about the concept, the inspiration by this legend was a clear choice” says Barbora Mluvkova.

The restaurant area consists of three parts with different atmospheres. The main hall is conceived as a pub where a large group of friends can sit at the common tables or individuals and smaller groups sit together. This pub is connected through a vaulted space with the brewhouse which in the evening offers a quieter atmosphere. In the middle of the room is an ancient well, exposed under a glass hatch. During the day beer is brewed right here. The beer warehouse is directly connected to the brewing area and to the restaurant by big glass doors. Other beer tanks are located in the corridor connecting the bar and brewhouse. Beer on tap flows directly from these tanks. The third character of the seating which the restaurant offers is a lounge suitable for private parties.

A distinctive element of the interior is the lighting. Original scissor wall lamps were illuminating workbenches in the factory so they are also present here. Another approach to the lighting refers to the headlights of the car. The chandelier above the bar is made directly from refurbished original reflectors from the mentioned Škoda model. Benches and armchairs evoke the upholstery of this car.

Valuable original features such as brick arches and stone columns were uncovered and repaired, missing brick paving was completed. All metal elements in the interior are black or copper, stainless steel is used only for gastronomic and brewing technologies. Blacksmith's black refers to the industrial past of the building, copper corresponds to the brewhouse material. This concept is also reflected in toilet design where all faucets and fittings are black, in contrast to the sanitary partitions and handles, which are made out of copper. To make the metal not look hard, the design is complemented by oak wood.

The visual identity is rooted in symbols of the car (the unique steering wheel shape, the typography on the car emblem, illustrations of the car itself) and mixes retro style images like half-tone illustrations with modern typography and a timeless colour palette. The branding was used in a multitude of applications, like beer glasses, exterior signalization, interior decorations, uniforms, gift vouchers, etc. The project also included web design and the development of the visual identity guidelines.

The concept of the brewery was developed by Barbora Mluvkova (www.konceptual.cz) and it resulted in the final name, the inspiration for the interior design, as well as the graphic design direction for the visual identity, done by Andreea Bora (www.andreeabora.com). The collaboration between the two women concluded in a full branding project for the brewery, which spreads between a multitude of applications but still keeps true to the initial idea. The photography of the project is also signed by a woman, Alexandra Timpau (https://www.alexshootsbuildings.com/).

Autoři projektu

SPOJME SE

Rádi vám poradíme / Konzultujte s námi / Ptejte se

Barbora Mluvková

Gerstnerova 5, Praha 7

Telefon: Zobrazit telefon

Email: Zobrazit email